پرنیاوحوریا







نويسندگان



آثار تاريخي يك عاشق



دوستان عاشق تنها



دوستان عاشق



وضعیت من در یاهو



آمار وب



طراح قالب:



موزیک و سایر امکانات





من و پیکاسو!!!

    به هر کس بگی  یک نقاش معروفو نام ببر خواهد گفت پیکاسو! حتی کسانی هم که آثارشو

ندیده اند نامش را شنیده اند                                                                               ..

قصد من از نوشتن این مطلب معرفی پیکاسو وآثارش نیست من از دیدگاه دیگری پیکاسو رو نقد

میکنم!

درابتدا خدمتان عرض کنم که نوشته های زیر هیچ ربطی به این موضوع نداره که من در اراک

زندگی میکنم !!!وبایدمتذکر شوم که پیکاسو در طبقه ی بالای آپارتمان ما زندگی نکرده !

وماشینشو با آب شرب عمومی آپارتمان که من در پرداخت قبضش سهم داشتم نشسته!و

نقاش رقیب من هم نبوده  و در انتخابات هم در جناح مخالف من کاندیدا نشده!!

من خدا وکیلی وبر خلاف تمام عاشقان آثارش می خوام بگم نقاشی ها ومجسمه های 

پیکاسو یک اشتباه مضحک بوده وکسی جرات نداره بگه این آثار کودکستانی ارزش این

همه تعریف وتمجید نداره که مبادا بهشون انگ بی هنری بزنن !!داستان پادشاه وسه خیاط

شارلتان که یادتان هست که لباس طلای نامرئی برای پادشاه می دوختن ومی گفتن فقط

حلال راده ها میتونن ببینش! حالا آثار این بنده خدا هم لباس نامرئی پادشاه شده!!

اولین بار که نقاشی کارخانه "اورتا" رو دیدم مجموعه ای بود از مکعب هاو حجم های هندسی

ساده ودیگر هیچ !

نقاشی "مایاوعروسکش" تصویر دخترکی رو نشان می ده که معلوم نیست نیم رخه یا تمام رخ

ویک دختر بچه ی عقب افتاده جسمی وچپ وخل!! وترسناک و ترسیم کرده که صد رحمت به

کارخانه ی اورتا!!و........

مجسمه های معرکه اش روحتما می شناسید "سر گاو" 

 پیکاسو خودشو کشته و شبانه روز زحمت کشیده تا تونسته زین ودسته یک دوچرخه ر وبه هم

وصل کنه ومجسمه ی!!سرگاو و درست کنه !کاری بسیار خارق العاده که به عقل هیچ بنی

بشری نمی رسیده!! واحتمالا کسی دیگر قادر به همچین!!کاری نباشه!!

کلاژ هاشم هم معرکه در معرکه هستن "ویولن" با روزنامه ومقوادرست شده !! مجسمه ی

دختر کوچولو درحال طناب بازی با خرت وپرت درست شده وبیا وببین است !مجسمه

فوتبالیستش آخر بی تناسبی وبد قواره ایست !

حالا برسیم به قیمتشون نیم میلیون دلار یک میلیون دلار و......اوه سر آدم سوت می کشه ! 

راستش وسوسه شدم یک میخ طویله رو از سوراخ یک دکمه ی پالتو رد کنم ومجسمه ی

سفینه ی فضایی رودرست کنم!!

یا قصد دارم محتویات سطل زباله ی خونمون رو بچسبونم روی توپ فوتبال وکلاژ زمین کثیف و

درست کنم!!

همچنین می خوام با باسن رو سیمان تازه ونرم بشینم واثر جا پای شتر و درست کنم!!

کوبیسم هم قصد دارم متحول کنم واینبار بوم و پرت کنم سمت قوطی های رنگ و فرچه

و...سبکی نو ابداع کنم!!

امید وارم روح پیکاسو از من آزرده نشده باشه ! اما قطعا   از این که در ایران زندگی نکرده

بسیار خوشوقت وخوشحال خواهد بود  چرا که اگه آثارشو به عنوان کاردستی به معلمهای

ایرانی می داد نه تنها نمره نمی گرفت  بلکه احتمال فلک کردنش به دلیل مسخره کردن معلم 

 زیاد بود!!!

در پایان از پیکاسو متشکرم که هنر ایرانی رو نزد من ارزشمندتر کرد....    



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[+] نوشته شده توسط اکبردرژند در 11:0 | |